M0 autópálya D2 3.08/2 jelű híd

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

híd- és szerkezettervezés

Megbízó

A-HÍD Építő Zártkörűen A-Híd Építő Zártkörű Működő Részvénytársaság

Tervezés értéke

13,60 millió Ft

Teljesítés éve

2012 - 2013

Kivitelezés éve

2012 - 2013

A híd tervezése az  M0 útgyűrű Déli szektor M6 autópálya – 51. sz. főút (12+140 - 23+200 km sz.) közötti  I/A.(3-4.) jelű szakasz c. projekt keretében történt, amikor is az autópálya bővítésére  került sor: a meglévő, 1988-ban épített pálya átvette a balpálya szerepét, míg az újonnan épülő pálya lett az M0 autópálya  jobb pályája.

A híd a 6.sz.főút és a MÁV Bp.-Székesfehérvár vasútvonala fölött erős, R=500 m-es jobb íyben , jelentős keresztesésben íveli át.

Nyílásbeosztása a tőle kb. 0,30 m távolságra lévő híd nyílásbeosztásához alkalmazkodik, a szabadnyílások értéke 16,21,  25,67,  25,67,  16,23 m

Alapozása folyamatosan fúrt cölöpökkel készült, a hídfők esetében töltésről indítva, 1,20 m átmérővel. A cölöpöszefogó gerendákról a közbenső  támaszok esetében öt db négyszögkeresztmetszetű oszlop indul, melyeket fejgerendák fognak össze.

A felszerkezetet üzemben előregyártott, 90 cm magas, feszített vasbeton ITG hídgerendákkal együttdolgozó helyszíni vb. lemez alkotja.

 

Az M0 bővítése során az új pálya betonburkolattal készült, ahol ez lehetséges volt, ott a hidakon is, így a 3.08/2 hídon is.

 

A 21,88 m teljes szélességű hídon az  M0 autópálya három forgalmi sávja és leálló sáv halad át. A híd mindkét szélén van járda, bennük fokozott visszatartási fokozatú biztonsági közúti korláttal, valamint a járdaszegélyek külső oldalára telepített 4-4 m magas zajárnyékoló fallal.

A híd közvilágítással is el van látva, a  kandeláberek a jobb oldali szegélyben vannak elhelyezve.

A hídra vizsgálati, üzemeltetői céllal a  déli oldali lépcsőkkel lehet feljutni.