Kelenföld (kiz.) – Tárnok (bez.) vasútvonal második vágány kiépítése kiviteli tervezés

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

úttervezés
forgalomtechnika
vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés
geotechnika
organizáció

Megbízó

DSE Konzorcium

Beruházás értéke

31 000,00 millió Ft

Tervezés értéke

406,00 millió Ft

Teljesítés éve

2011 - 2014

Kivitelezés éve

2011 - 2014

Társaságunk a projekt kivitelezési terveit a DSE Konzorcium megbízásából készítette, és a kivitelezés folyamán állandó helyszíni tervezői jelenlétet és tervezői művezetést biztosított.

A engedélyezési- és tender terveket szintén Társaságunk készítette 2005 és 2008 között a MÁV Zrt. illetve a NIF Zrt. megbízásából.

A Budapest - Székesfehérvár vasútvonal Kelenföld - Tárnok szakasza az V. nemzetközi folyosó része, távolsági személy- és teherforgalommal, egyben jelentős hivatásforgalommal.

A villamosított vasútvonal egyvágányúból kétvágányúvá épült át. A projekt során az infrastruktúra teljes felújítására sor került. A csatlakozó 31 sz. Érd elágazás – Tárnok összekötő vágány is átépült a projekt keretein belül.

Az átépült pályán nőtt a sebesség, a tengelyterhelés, és korszerűsödtek az állomások, megállóhelyek.

Az esélyegyenlőség biztosítása mellett kiépültek a P+R parkolók, korszerűsítésre kerültek az útátjárók, hidak, átereszek, aluljárók.

Korszerűsítésre került a felsővezeték-, távközlési-, térvilágítási és energiaellátási hálózat és a biztosítóberendezés is.

  • tervezési sebesség: 120/160 km/h
  • tengelyterhelés: 225 kN
  • pályaszakasz hossza: kb. 23 km
  • állomások, megállóhelyek száma: 7 db
  • peronok száma: 7db
  • peronaluljárók száma: 6 db
  • útátjárók száma: 5 db
  • összes műtárgy: 33 db
  • jelentősebb műtárgyak (aluljárók/hidak): 18 db
  • zajárnyékoló falak: mintegy 13,8km hosszon