A Belváros Új Főutcája II. ütem

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

úttervezés
forgalomtechnika
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés
geotechnika

Megbízó

Belvárosi-Lipótváros Bp. Főv. V. ker. Önkormányzat

Beruházás értéke

4 300,00 millió Ft

Tervezés értéke

67,30 millió Ft

Teljesítés éve

2011 - 2014

Kivitelezés éve

2012 - 2014

A Belváros új Főutcája II. ütemének megvalósításával jöhetett létre a Kálvin tértől a Szabadság hídig terjedő útszakasz összefüggő forgalmi és arculati átalakítása, melynek eredményeképpen a Belváros nagy forgalmú tranzit útvonalából a Főutca a gyalogosok kedvenc pihenő, találkozó helyévé vált. 
Az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésével Belváros-Lipótváros Önkormányzata a FŐMTERV Zrt. -Közlekedés Kft -KIMA Kft. -Város-Teampannon Kft által alkotott konzorciumot bízta meg a FŐMTERV vezetésével. A konzorciumvezetésen kívül a FŐMTERV elsősorban a közmű és műtárgy tervezési feladatokat látta el.

 

TERVEZÉSI FELADATOK:
•    Engedélyezési tervek elkészítése, engedélyek megszerzése
•    Tender tervek elkészítése
•    Kiviteli tervek elkészítése
•    Tervezői művezetés
•    Megvalósulási tervek elkészítése

 

A BERUHÁZÁS ELEMEI:
•    A Ferenciek tere és a Március 15. tér teljes arculati átalakítása, egyedi természetes kőburkolat fektetése, utcabútorok, szobrok elhelyezése, fák telepítése
•    A Március 15. tér déli oldalán, az Erzsébet híd hídfőjében a csomópontnak Buda irányába történő felhajtást is biztosító, jelzőlámpás csomópontként átalakítása összefüggésben a Belgrád rakpart- Március 15. tér csomóponttal
•    Támfal építés a csomóponti szintkülönbség miatt
•    Gyalogátkelőhelyek kialakítása a Váci utca és Ferenciek tere vonalában.
•    Kerékpársávok kialakítása a Ferenciek terén és a Március 15. téren, kapcsolódva a Belgrád rakparti kerékpárúthoz
•    Kerékpártárolók létesítése
•    Az Y aluljáró közúti közlekedés előli lezárásával a Ferenciek terén a híd irányába haladó átmenő forgalom megszűntetése, Irányi utca tehermentesítése
•    Az aluljáró területének a metró gyalogos aluljárójához csatolásával a kereskedelmi tér kitágítása, az aluljáró arculatának teljes átalakítása, lépcsőfeljárók átépítésével, az aluljáró és a csatlakozási terület szigetelésének megoldásával
•    Az akadálymentes közlekedést biztosító lift létesítése az aluljáróból
•    A Curia utca zsákutcává alakításával az átmenő forgalom kizárása 
•    Az Erzsébet híd alatti parkoló felújítása, közvetlenebb elérhetőségének biztosítása
•    Szélesebb gyalogjárdák, új parkolóhelyek, fasorok, zöldfelületek a csatlakozó utcákon is
•    A közmű hálózat teljes körű korszerűsítése az építéssel érintett területen
•    Új közvilágítás tervezése

 

A BERUHÁZÁS EREDMÉNYE:
A Belváros Új Főutcája II. ütemeként megépült Ferenciek tere és Március 15. tér átadásával a Belvárosban összefüggő gyalogos tengely alakult ki több teret felfűzve és visszaadva a pihenni, szórakozni, vásárolni vágyó embereknek, egészségesebb, igényesebb életteret biztosítva az ott lakóknak. A Kálvin tértől a Szabadság térig forgalommentes, vagy csillapított forgalmú utcákon, tereken áthaladva, aluljárók nélkül a felszínen átkelve a vendéglátóhelyek sokaságát, a pihenőpadok kényelmét, a csobogók frissítő vízpermetét élvezhetik az arra járók. A kerékpárosok biztonságosan közlekedhetnek a számukra kialakított kerékpársávokon és a közúti forgalom is arra használja a térséget, amire szükséges, az átmenő forgalom kikerült a Belváros e frekventált helyszíneiről.