Budapest szíve Hídfőtérségek és új pesti korzó I-II. ütem

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés

Megbízó

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal

Beruházás értéke

2 200,00 millió Ft

Tervezés értéke

121,00 millió Ft

Teljesítés éve

2008 - 2011

Kivitelezés éve

2010 - 2011

A Budapest Szíve Program „Hídfőterek és új pesti korzó” elnevezésű eleme a Lánchíd - Erzsébet híd hídfői között húzódó pesti korzó megújítását tartalmazta, mely később a Szabadság hídig kiterjedő Duna menti sétánnyal mintegy körberajzolja a Kiskörút által határolt Belvárost. 
I. ütemének, a Március 15. tér átalakításának fő célkitűzése a Dunapart legattraktívabb területén egy új minőségű, látványos, pihenésre, nézelődésre, vendéglátó egységek kialakítására alkalmas, megnövelt zöldterületű közterület létrehozása volt, a Belváros csillapított forgalmi rendjéhez igazítva a pesti korzó kiterjesztésével, a Duna mentén a kerékpárosok számára összefüggő útvonal meghosszabbításával.
A II. ütem a korábbi Roosevelt, ma Széchenyi tér és a korzó csatlakozó részének megújítását tartalmazza, mely forgalmi rendjének megváltoztatása szintén a turisták által felkeresett legfrekventáltabb terület jobb gyalogos, kerékpáros feltárását segíti, átengedve a gyalogosokat a híd egyik oldaláról a másikra, megközelíthetővé téve a parkban álló szobrokat, lehetőséget biztosítva a tér közepéről is a Budai Vár látványának élvezetére. Mindezt egy minőségében is megújult, nagyobb felületű zöldterületen, természetes burkolatokkal, vízfelületekkel, utcabútorokkal kellemesebbé téve.
A tervezést a FŐMTERV vezetésével a FŐMTERV - Közlekedés Kft. -Város- Teampannon Kft alkotta konzorcium végezte, melyben feladatunk a közművek, és a villamos pálya, felsővezeték, műtárgyak tervezése volt. 
TERVEZÉSI FELADATOK:
•    Engedélyezési és tender terv az I-II. ütemre, engedélyek megszerzése
•    Kiviteli terv az I. ütemre
A BERUHÁZÁS ELEMEI:
I. ütem: Március 15. tér
•    A korzó folytatásaként a Petőfi téren a gyalogos felület kiszélesítése
•    Gyalogátkelőhely kialakítása a Március 15. tér felé
•    Folyamatos járda az Erzsébet híd alatt
•    Belgrád rakparti csomópont átalakítása összefüggésben a Belváros új főutcája II. ütemmel
•    Apáczai Csere János utcában kerékpárút meghosszabbítása, integrálása a kerékpárhálózatba
•    A park felújítása a korábbi parkolóhelyek és zöldterület helyén, „füvészkert”, rózsaliget
•    Római romterület (Contra-Aquincum) bemutatóhely fűtött üveglapok alá helyezése
•    Piarista tömb felújítása, kereskedelmi egységek létrehozása
•    Design utcabútorok: 46 pad, a város leghosszabb padjával, 12 db rozsdamentes acél forgószék, hulladéktárolók, kerékpártárolók elhelyezése
•    A kőburkolatban megörökítetve a római Limes, a tér burkolatába karcolva a Duna vonala
•    Vízjátékok, szökőkutak a klíma frissítésére
•    Szobrok: új helyre került Tar István: Barbárok harca a rómaiakkal, Szent Kinga és Szent Hedvig szobrának elhelyezése a Piarista templom lejárati lépcsőjénél
•    Közművezetékek teljes körű korszerűsítése
•    Új köz- és térvilágítás kialakítása
A BERUHÁZÁS EREDMÉNYE:
A beruházás eredményeként az I. ütem elkészült. A tér újra a gyalogosoké, kerékpárosoké, az itt élő és az idelátogató embereké lett. A turisták lábuk alatt ismerkedhetnek a történelemmel, az egykori romokról és a Duna vonalának rajzáról felpillantva zavartalanul élvezhetik a Budai Vár panorámáját, az egyedi tervezésű padokon, vagy a vendéglátó ipari egységek ernyői alatt pihenve ki a belvárosi üzletek nyüzsgését, vagy a Duna korzón megtett hosszú sétát. Mindezt infrastrukturális elemeiben, forgalmi rendjében, teljes körűen felújított közmű hálózatával is megújított, korszerű műszaki környezetben.