Szolnok–Szajol vonalszakasz technológiai és kiegészítő kiviteli tervezése
muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
úttervezés
vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
környezetmérnöki tervezés
híd- és szerkezettervezés
geotechnika
organizáció
Megbízó
TISZA-2013 Konzorcium (Közgép Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft., Strabag Vasútépítő Kft.)
Beruházás értéke
20 600,00 millió Ft
Tervezés értéke
343,00 millió Ft
Teljesítés éve
2014 - 2015
Kivitelezés éve
2014 - 2015
A vonalszakasz a magyar vasúti hálózat egyik legforgalmasabb állomásköze, tehát mind a szakasznak, mind magának a Tisza-hídnak kiemelt stratégiai jelentősége van. A felújítási projekt célja egy korszerű, megbízható, alacsony üzemeltetési költségű vasúti pálya építése, mely egyaránt alkalmas a 160 km/h sebességű közlekedésre, valamint 225 kN-os tengelyterhelés fogadására is.
A szakaszon teljes keresztmetszetben átépül a vasúti pálya, felsővezetéki hálózat, térvilágítás, biztosító berendezési és a távközlési hálózat.
Főbb műtárgyak és beavatkozások:
- Tisza-híd: ártéri hidak felújítása új acél ortotróp pályaszerkezettel; alépítmények megerősítése; két új egyvágányú mederhíd felszerkezet; régi kétvágányú mederhíd elbontása
- Új ártéri Tisza-híd: az árvíz levonulásának meggyorsítására új, 40,0 m támaszközű híd épült
- Zagyva-híd: kétvágányú híd felújítása, új acél ortotróp pályaszerkezet
- Besenyszögi aluljáró: felszerkezetcsere
A Tisza-híd kiegészítő kiviteli és technológiai tervezése kiemelkedett a feladataink közül.