muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Beruházás értéke
Tervezés értéke
Teljesítés éve
Kivitelezés éve
A projekt részeként Társaságunk az 1.3 KONZORCIUM tagjaként az 1-es villamosvonal átépítésének kiviteli terveit készítette a BKK Zrt. megbízásából.
A múltban a villamosvonal a Hungária körút kiépítésével együtt valósult meg. Társaságunk tervezte a teljes vonal megvalósítását az 1970-es évektől – gyakorlatilag – folyamatosan, a tanulmánytervektől a kiviteli tervekig, minden fázisban. Az építés az 1980-as évek közepétől szakaszosan történt a Bécsi út és az akkori Lágymányosi híd között.
A vonal hosszabbítására – a Szerémi út kiépítésével egy időben – a tervek elkészültek, de a Rákóczi – akkor Lágymányosi – híd építésekor a villamos nem épült meg. Több tanulmányt, majd a 2007-2010 közötti időszakban a Fehérvári útig való hosszabbításra engedélyezési tervet (megvalósíthatósági tanulmánnyal és környezetvédelmi engedélyezéssel) készítettünk.
Jelen projektnél a kiépítés óta leromlott állapotú pálya rekonstrukciójához az engedélyezési tervektől a megvalósulási tervekig a Bécsi út - Rákóczi híd közötti szakasz felújítási terveit készítettük.
A beruházás főbb műszaki tartalma:
- Bécsi út - Kerepesi út között a pálya teljes mértékben átépült, a hozzá kapcsolódó felsővezetéki, áramellátási és biztosítóberendezési létesítményekkel együtt.
- Kerepesi út - Rákóczi híd között a Kőbányai úti csomópont, valamint a peronok épültek át.
- A teljes vonalon egységes 26 cm magasságú és 56 m használható hosszúságú peronok épültek.
- Minden megállóhelynél a peronok megközelítésénél az esélyegyenlőség biztosított
- Minden megállóhelyi peronon egységes arculatú utasvárók kerültek elhelyezésre.
- Meglévő aluljárók korszerűsítése.
A projekt szakaszai:
- szakasz: Bécsi úti végállomás - Kerepesi út között
- szakasz hossza: 8300 pályaméter
- megállóhelyek száma: 15 db
A pálya a jelenlegi nyomvonalán került felújításra, kivéve azokon a megállóhelyeken, ahol a liftek, mozgólépcsők elhelyezése érdekében a vágányok tengelytávolsága, vonalvezetése változott. A vágányok korszerű burkolt felépítménnyel épültek át. Ezen a szakaszon épült sínkörülöntéses felépítmény fű burkolattal, öntöző hálózattal.
A vágányépítés mellett felújításra került az áramvisszavezetés a vízelvezető rendszerekkel együtt.
A felsővezeték-tartó oszlopok szükség szerint kerültek cserére. A munkavezeték teljes mértékben átépült.
A kitérők, átszelések korszerű állítószerkezetekkel épültek át.
Az útátjárók közül a nagy forgalmúak nagy teherbírású sínkörülöntéses felépítménnyel, nagyteherbírású burkolattal kerültek kialakításra.
A vágányok átépítéséhez csatlakozva az útszegélyek előírások szerinti süllyesztése is megvalósult a gyalogos átkelőhelyeknél, figyelembe véve a vakok és gyengénlátók igényeit.
A villamos vasúti pálya átépítése miatt a csatlakozó közúti sávok a szükséges mértékű szőnyegezéssel is felújításra kerültek.
A szakaszon lévő gyalogos aluljárók: Flórián tér, Szentlélek tér, Népfürdő utca, Árpád híd M (Váci út), Kacsóh Pongrác út.
- szakasz: Kerepesi út - Lágymányosi híd ideiglenes végállomás között
- szakasz hossza: 5000 pályaméter
- megállóhelyek száma: 9 db
A szakaszon a megállóhelyek peronjai épültek át. Pályaépítés a Kőbányai út - Kismartoni utca között valósult meg a Kőbányai úti villamos keresztezéssel együtt. A peronok mellett nyitott zúzottköves felépítmény esetén utólagos ágyazatragasztást terveztünk a könnyebb üzemeltethetőség illetve tisztíthatóság miatt.
A gyalogos átkelőhelyeknél a szegélysüllyesztések a szabványok szerinti kialakításban valósultak meg.