muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Tervezés értéke
Teljesítés éve
Kivitelezés éve
A pályázat keretében tanulmányt és kiviteli tervet készítettünk.
A tanulmány célja a Nagykörúti villamospálya átépítésénél olyan felépítmény vizsgálata, melynek megépítése esetén a pálya állapota lehetőséget ad a kiépítési sebesség biztosítására minimális fenntartási feladatok végzése mellett (mind időben, mind anyagi vonzataiban), valamint a burkolata alkalmas nemcsak a megkülönböztetett jelzést használó járművek, hanem a tervezett autóbuszpótlás forgalmi lebonyolítására is.
A tanulmányban bemutatott változatok közül a Megrendelő az 59R2 vályús sínes sínkörülöntéses felépítményt választotta ki.
A kiválasztott változat leírása:
- A meglévő vasbeton lemez felett 59R2 rendszerű vályús sín sínkörülöntéssel.
- A sínszálak részére szükséges vályú mérete – a sínszálak melletti minimális 2 cm-es kiöntési szélesség és vastagság biztosításával – 220 mm széles és 190 mm magas.
- A sínszálak a burkolatból 10 mm-t állnak ki.
- A meglévő vasbeton lemez és a felette épülő burkolat közötti kapcsolatot biztosítani kell. Ehhez az újonnan épülő burkolat vasalása, illetve a meglévő vasbeton lemezbe ragasztott összekötő vasalás (tüskézés) szükséges, így a két lemez együttdolgozóvá válik. Az épülő burkolat egyben a felépítmény megtámasztó lemeze is.
- A burkolat anyaga bazaltbeton (Cp4/2,7). A burkolatot a beton technológia szerinti táblakiosztással kell megvalósítani ezen kívül repesztési hézagokat is kell létesíteni.
- A sínvályú alatti területet, mely minimálisan 2 cm, feltételezés szerint maximum 10 cm vastag, betonjavító réteg alkalmazásával kell kiönteni.
A kiviteli tervek a Tátra utca – Aradi utca közötti szakaszra készültek a felépítmény átépítésére, a Jászai Mari téri és az Oktogon téri felújításokhoz csatlakozva.