• 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN

4-es, 6-os villamos vonalon tervezett felépítményváltáshoz szükséges tervezés és engedélyezés, Tátra utca – Aradi utca közötti szakasz

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

forgalomtechnika
vasút és felsővezeték tervezés
híd- és szerkezettervezés
organizáció

Megbízó

BKV Zrt.

Tervezés értéke

11,30 millió Ft

Teljesítés éve

2013 - 2015

Kivitelezés éve

2015

A pályázat keretében tanulmányt és kiviteli tervet készítettünk.

A tanulmány célja a Nagykörúti villamospálya átépítésénél olyan felépítmény vizsgálata, melynek megépítése esetén a pálya állapota lehetőséget ad a kiépítési sebesség biztosítására minimális fenntartási feladatok végzése mellett (mind időben, mind anyagi vonzataiban), valamint a burkolata alkalmas nemcsak a megkülönböztetett jelzést használó járművek, hanem a tervezett autóbuszpótlás forgalmi lebonyolítására is.

A tanulmányban bemutatott változatok közül a Megrendelő az 59R2 vályús sínes sínkörülöntéses felépítményt választotta ki.

A kiválasztott változat leírása:

  • A meglévő vasbeton lemez felett 59R2 rendszerű vályús sín sínkörülöntéssel.
  • A sínszálak részére szükséges vályú mérete – a sínszálak melletti minimális 2 cm-es kiöntési szélesség és vastagság biztosításával – 220 mm széles és 190 mm magas.
  • A sínszálak a burkolatból 10 mm-t állnak ki.
  • A meglévő vasbeton lemez és a felette épülő burkolat közötti kapcsolatot biztosítani kell. Ehhez az újonnan épülő burkolat vasalása, illetve a meglévő vasbeton lemezbe ragasztott összekötő vasalás (tüskézés) szükséges, így a két lemez együttdolgozóvá válik. Az épülő burkolat egyben a felépítmény megtámasztó lemeze is.
  • A burkolat anyaga bazaltbeton (Cp4/2,7). A burkolatot a beton technológia szerinti táblakiosztással kell megvalósítani ezen kívül repesztési hézagokat is kell létesíteni.
  • A sínvályú alatti területet, mely minimálisan 2 cm, feltételezés szerint maximum 10 cm vastag, betonjavító réteg alkalmazásával kell kiönteni.

A kiviteli tervek a Tátra utca – Aradi utca közötti szakaszra készültek a felépítmény átépítésére, a Jászai Mari téri és az Oktogon téri felújításokhoz csatlakozva.