muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Beruházás értéke
Tervezés értéke
Teljesítés éve
Kivitelezés éve
Vállalkozási szerződés keretében feladatunk volt a „Budapest, Ferde utca és a kapcsolódó csomópont teljes környezetének átépítése – engedélyezési és kiviteli terv készítése, engedélyek és jóváhagyások megszerzése” tárgyában lefolytatott közbeszerzési eljárás ajánlattételi dokumentációjának megfelelő tervek elkészítése és a szükséges hatósági engedélyek megszerzése.
A Ferde utca és a Határ úti metróállomás és buszvégállomás környezete erősen leromlott, rendezetlen terület volt, mely több funkciójának sem felelt meg. Átépítése, a terület használhatóságának újragondolása időszerű feladat volt. A feladat komplexitása, sokszereplős igényeinek kiszolgálása és rendkívül feszített üteme komoly kihívás elé állította a 14 különböző szakágat magában foglaló tervező csapatot. A projekt megvalósításába fektetett fegyelmezett és rugalmas tervezői hozzáállás, a résztvevőktől sok kreativitást és problémamegoldó készséget igénylő feladat végül egyértelműen sikeresen zárult.
TERVEZÉSI FELADATOK:
• Tanulmánytervek készítése
• Engedélyezési tervek elkészítése, engedélyek megszerzése
• Kiviteli tervek készítése
• Tendertervek és Tenderdokumentáció elkészítése
A BERUHÁZÁS ELEMEI:
• A tervezett munkákkal a metróállomás, és környéke jelentősen átépül, megszépül
• Az autóbusz-végállomás átépül, új bazaltbeton útpálya felületet kap, a fel- és leszállást magasított peronszegélyek teszik könnyebbé
• Jelentősen megnő a gyalogosok által használható terület, melyet térkővel burkolnak
• A metróállomásnál parkosított, díszmedencés, rendezett teret alakítanak ki
• Az Üllői út mentén a városi klímát jól tűrő fasort telepítenek
• A busz- és villamos-végállomások is akadálymentesített térkő burkolatot kapnak
• Elbontásra kerül az esztétikusnak nem mondható bódésor
• A Ferde utca átépítésével is növekszik a gyalogosfelület, több hely jut a buszmegállókban várakozóknak
• Elbontják a szálloda előtti betonfalat is
• A buszfordulóval körbezárt, jelenleg elvadult, szemetes zöldfelületet is újraparkosítják, és padokkal szegélyezett, közvilágítással ellátott sétányt vezetnek át rajta
• A buszvégállomás környezetében található összes gyalogos-átkelőhelyet süllyesztett szegélyekkel akadály mentesítik, és ezekhez taktilis burkolati elemek is épülnek
• A megállókban új, modern utasvárók épülnek
• Az ügyfeleket korszerű „FUTÁR” utas tájékoztató berendezések tájékoztatják az aktuális forgalmi információkról
• Az 50-es villamos peronjához csatlakozó gyalogos-aluljáró előtti terület is a peronhoz hasonlóan, díszkő burkolatot kap
• A vakokat és gyengén látókat a járművek első és utolsó ajtaja vonalában vezetősáv, valamint biztonságos közlekedőzóna segíti
• A peronokon az esélyegyenlőség biztosítására rámpák épülnek a gyalogosátjáróknál
A BERUHÁZÁS EREDMÉNYE:
A projekt elkészültével egy újabb nívós, több funkciót és eltérő igényeket is kiszolgáló közlekedési, közösségi térrel bővül Budapest.