• 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN

Budapest, Ferde utca és kapcsolódó Határ úti csomópont teljes környezetének átépítése

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

úttervezés
forgalomtechnika
vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
környezetmérnöki tervezés
geotechnika
organizáció

Megbízó

BKK Zrt.

Beruházás értéke

500,00 millió Ft

Tervezés értéke

12,00 millió Ft

Teljesítés éve

2014

Kivitelezés éve

2015

Vállalkozási szerződés keretében feladatunk volt a „Budapest, Ferde utca és a kapcsolódó csomópont teljes környezetének átépítése – engedélyezési és kiviteli terv készítése, engedélyek és jóváhagyások megszerzése” tárgyában lefolytatott közbeszerzési eljárás ajánlattételi dokumentációjának megfelelő tervek elkészítése és a szükséges hatósági engedélyek megszerzése.
A Ferde utca és a Határ úti metróállomás és buszvégállomás környezete erősen leromlott, rendezetlen terület volt, mely több funkciójának sem felelt meg. Átépítése, a terület használhatóságának újragondolása időszerű feladat volt. A feladat komplexitása, sokszereplős igényeinek kiszolgálása és rendkívül feszített üteme komoly kihívás elé állította a 14 különböző szakágat magában foglaló tervező csapatot. A projekt megvalósításába fektetett fegyelmezett és rugalmas tervezői hozzáállás, a résztvevőktől sok kreativitást és problémamegoldó készséget igénylő feladat végül egyértelműen sikeresen zárult. 

 

TERVEZÉSI FELADATOK:

 

•    Tanulmánytervek készítése
•    Engedélyezési tervek elkészítése, engedélyek megszerzése
•    Kiviteli tervek készítése
•    Tendertervek és Tenderdokumentáció elkészítése 

 

A BERUHÁZÁS ELEMEI:

 

•    A tervezett munkákkal a metróállomás, és környéke jelentősen átépül, megszépül 
•    Az autóbusz-végállomás átépül, új bazaltbeton útpálya felületet kap, a fel- és leszállást magasított peronszegélyek teszik könnyebbé 
•   Jelentősen megnő a gyalogosok által használható terület, melyet térkővel burkolnak 
•    A metróállomásnál parkosított, díszmedencés, rendezett teret alakítanak ki 
•    Az Üllői út mentén a városi klímát jól tűrő fasort telepítenek
•    A busz- és villamos-végállomások is akadálymentesített térkő burkolatot kapnak
•    Elbontásra kerül az esztétikusnak nem mondható bódésor 
•    A Ferde utca átépítésével is növekszik a gyalogosfelület, több hely jut a buszmegállókban várakozóknak 
•    Elbontják a szálloda előtti betonfalat is
•    A buszfordulóval körbezárt, jelenleg elvadult, szemetes zöldfelületet is újraparkosítják, és padokkal szegélyezett, közvilágítással ellátott sétányt vezetnek át rajta 
•    A buszvégállomás környezetében található összes gyalogos-átkelőhelyet süllyesztett szegélyekkel akadály mentesítik, és ezekhez taktilis burkolati elemek is épülnek
•    A megállókban új, modern utasvárók épülnek
• Az ügyfeleket korszerű „FUTÁR” utas tájékoztató berendezések tájékoztatják az aktuális forgalmi információkról
•    Az 50-es villamos peronjához csatlakozó gyalogos-aluljáró előtti terület is a peronhoz hasonlóan, díszkő burkolatot kap
•    A vakokat és gyengén látókat a járművek első és utolsó ajtaja vonalában vezetősáv, valamint biztonságos közlekedőzóna segíti 
•  A peronokon az esélyegyenlőség biztosítására rámpák épülnek a gyalogosátjáróknál 

 

A BERUHÁZÁS EREDMÉNYE:

 

A projekt elkészültével egy újabb nívós, több funkciót és eltérő igényeket is kiszolgáló közlekedési, közösségi térrel bővül Budapest.